about



- e n g l i s h -
buntgefluester is a personal blog which was founded by Jana (Limi) in January 2014.
First it was just a spontaneous idea, but with the time the blog developed quite a lot.
In summer 2014 it finally had a fixed design and theme, which changed a few times since than.
The year 2016 had not been the easiest when it comes to blogging. With my A-Levels being a big part of my everyday-life and, of course, all the new experiences I made at University, I was not able to post as much as I wanted. In addition to that I was not that happy with my content as I should have been. 
So I had to make a change: I had a biiiiig break from blogging, built a new design and (that´s the most important thing) didn´t stress myself too much about the fact that I had that break.
And I knew: One day there would be the moment my motivation was back. And yes. I was right.
It´s time to blog again and to do things a little bit differntly than before. I hope it will turn out great.

As I started this blog, I decided, that the main themes of my blog should be Fashion and photography. And they will remain a big part of this blog.
As long as I can remember I was fascinated by photography. With the present for my 15th birthday - a canon eos 550d - my passion for taking pictures began.
I tried to improve my technical knowledge about photography, trained whenever I could and well - I just had fun with my camera.

I had been crazy about fashion a long time before I brought buntgefluester into being.
It´s just great for me being able to connect these both things on my blog.
It´s a lot of fun to me, to try out new things, express myself in a fashionable and creative way and also being able to inspire other people with what I do. That´s the reason why I want to write more texts on my blog. I want to speak up about the little thing, the big things, the unknown and the important. I want to catch people and want to inspire with my words.
But what I really want to do is fetching people with my blog for a few minutes out of the grey everyday life.
Reminding them with appealing pictures and texts that life is fun, life is wonderful, life ist precious.
Wether with a Look which elates me in the moment, a magical photoshoot or a delicious recipe.

Most of the time we are not noticing the little joys of life.
That´s exactly what I want to change.
If I could enchant you just for a few minutes, it would totally make my day...

I wish you a lot of fun on buntgefluester


-  g e r m a n -
buntgefluester ist ein persönlicher Blog, der von Jana (Limi) im Januar 2014 gegründet wurde.
Erst war es nur so eine Idee, aber mit der Zeit entwickelte sich der Blog immer weiter.
Im Sommer 2014 sollte er dann endlich auch ein festes Design und Thema bekommen.
Das Jahr 2016 aber, war wirklich nicht das Glanzjahr meiner Bloggerkarriere. Genau weiß ich nicht woran es lag. Vielleicht am Abitur, das mich natürlich viel Zeit kostete, oder aber an den vielen neuen Erfahrungen, die ich an der Uni im Herbst gemacht habe - Irgendwie war mein Kopf ziemlich voll mit allem möglichen außer dem Blog. Ich war zu der Zeit auch ehrlich gesagt nicht zu 100 Prozent zufrieden mit dem was ich hochgeladen habe. 
Also: Es musste eine Veränderung her. Ich nahm mir eine laaaange Auszeit vom Bloggen, dachte über ein neues Design nach und (das Wichtigste) ich ließ mich von der Situation nicht unter Druck setzen. Jeder braucht schließlich mal eine Pause und ein wenig Abstand. 
Vielleicht fiel mir das ja auch deswegen nicht so schwer, weil ich irgendwie gespürt habe, dass ich nicht das letzte Mal gebloggt haben sollte. Und ich lag richtig. 
Der Zeitpunkt ist gekommen, mit neuem Elan ans Werk zu gehen und mit ein wenig Veränderung  neu durchzustarten. Ich hoffe das wird so wie ich es mir vorgestellt habe!

Als ich meinen Blog gegründet habe war schnell klar, was die Hauptbestandteile sein sollten: Mode und Fotografie.
Schon immer hat mich die Fotografie fasziniert. Mit dem Geschenk zu meinem 15. Geburtstag, einer Canon Eos 550d, begann die tiefe und wundervolle Leidenschaft, Bilder zu machen. 
Ich versuchte mein technisches Wissen weiter zu entwickeln, übte wann immer ich konnte und hatte einfach meinen Spaß mit der Kamera.

Für Mode begeisterte Ich mich schon eine ganze Weile bevor buntgefluester ins Leben gerufen wurde.
Für mich ist es einfach toll, diese beiden Dinge auf meinem Blog verbinden zu können. 
Es macht mir wahnsinnig Spaß, Neues aus zuprobieren, mich modisch und auch kreativ auszudrücken und damit auch andere Menschen inspirieren zu können. Aber genau aus diesem Grund will ich in Zukunft auch mehr Texte auf buntgefluester veröffentlichen. Ich will über die kleinen, die großen Dinge, das Unbekannte, das Wichtige im Leben sprechen. Ich will Menschen verzaubern und sie mit meinen Worten inspirieren. 
Doch was mir wirklich wichtig ist, ist mit meinem Blog Menschen, für ein paar Minuten aus dem grauen Alltag heraus zu holen.
Sie durch ansprechende Bilder, daran zu erinnern, dass das Leben Spaß macht. 
Sei es durch einen Look, der mich gerade begeistert, ein magisches Fotoshooting oder ein leckeres Rezept.

Die kleinen Freuden des Lebens nehmen wir manchmal doch gar nicht wahr, und genau diese Begebenheit will ich ändern.
Wenn Ich dich nur für wenige Minuten verzaubern konnte, so versüßt das meinen Tag definitiv.

Ich wünsche dir viel Spaß beim Stöbern auf buntgefluester!

last update: march 2017


Content:
fashion, photography, art, food,
beauty, travel, random, philosophy

Readers of my blog:
IN TOTAL 595  
BLOGLOVIN  215
GFC  380


Klicks per month:
ca. 2000


Klicks in total:
ca165.415


Collaboration Partners of the past:
CEWE Fotobuch
Defshop
europa apotheek
Estarer
Spreadshirt
area2buy
fashionID

feel free to contact me if you are interested in collaborating with me!





Popular Posts

Like me on Facebook

Follow me on We heart it

Subscribe